De term SEO (ook bekend als zoekmachine optimalisatie) is eigen techniek die al langer bekend is. Sterker nog er is een hele industrie van. Tegenwoordig is de tijd veranderd en traditionele strategieën & technieken van SEO werken niet meer zo goed als vroeger.
Volgens verschillende experimenten en enquêtes die zijn gehouden is het duidelijk dat traditionele benaderingen van SEO niet hetzelfde effect over website zichtbaarheid heeft al voorgaande jaren. Sommige websites worden zelfs compleet genegeerd door de meeste populaire zoekmachines – Google, Yahoo en MSN. Voor professioneel webdesign ben je dus meestal aangewezen op een professional.
Aan de andere kant, Google – de belangrijkste zoekmachine in SEO die altijd hoge focus krijgt van SEO specialisten, krijgt steeds veranderende algoritmen en hun behaalde resultaten voor een betere gebruikerservaring. Panda, penguïn en Hummingbird zijn nog maar het begin van deze updates. Er zullen steeds meer nieuwe algoritmes uitkomen. Zoekmachine optimalisatie is een veranderende markt.
Zoekmachine Optimalisatie in 2016
Zoals we inmiddels weten is traditionele SEO afgelopen en verschillende SEO specialisten hebben hun strategieën inmiddels aangepast volgens de Googles algoritmes en updates. Meer content op de website betekent meer zichtbaarheid
Googles hummingbird update alert ons dat meer goede content op de website noodzakelijk is. De verklaring “Content is King” blijkt maar weer eens waar te zien en content marketing zal de SEO campagnes dan ook domineren. Meer content op de website betekent meer zichtbaarheid en meer zichtbaarheid betekent betere dekking.
Content marketing is niet een nieuwe techniek in SEO. SEO specialisten gebruikten dit vanaf het begin, maar de plaatsing en de verhoudingen waren altijd gevarieerd volgens de behoeften en Google updates.
Aan de andere kant, Content Marketing is een geweldige techniek om meer aandacht te krijgen van uw doelgroep en een relatie met hen op te bouwen. Inhoud schrijven betekent Eye Catching Headlines, juiste trefwoord plaatsing (vooral binnen de eerste 20 woorden), Keyword dichtheid en nog veel meer meer.