Omdat tegenwoordig eigenlijk iedereen wel een scherm in zijn broekzak heeft zitten, zien we dat video steeds belangrijker aan het worden is. Denk aan mensen met een goed Youtube kanaal, maar ook zien we steeds vaker dat video ingezet wordt door bedrijven voor de promotie van producten of diensten of in de communicatie. En zo vreemd is dat natuurlijk niet. Video spreekt tot de verbeelding en je kunt heel snel iets uitleggen en meteen de juiste toon zetten.
Naast een marketingvideo die kan worden ingezet om producten of diensten aan te prijzen, is het ook heel goed mogelijk om met video zaken uit te leggen. Laten we als voorbeeld de overheid nemen die zou in een video uitleg kunnen geven over het aanvragen van een bepaalde subsidie of het registreren van bijvoorbeeld een nieuw bedrijf.
Maar bijvoorbeeld ook in de gezondheidszorg, waar kan worden uitgelegd hoe een bepaald proces verloopt. Deze video kan dan worden getoond in de wachtkamer zodat patiënten direct duidelijk in beeld hebben hoe alles werkt als ze aan de beurt zijn. Dit is niet alleen prettig voor de patiënt, maar kan ook een tijdsbesparing voor de artsen en medewerkers opleveren. Win-win dus! Meer weten?
Soorten bedrijfsfilms
Er zijn veel mogelijkheden met film. De meeste mensen zullen bij een film denken aan een cameraploeg die langskomt om een filmpje te schieten. En alhoewel dit zeker een mogelijkheid is, kan er ook middels motion graphics of motion design een video worden gemaakt. Dit zijn bewegende animaties die door een computer worden gegenereerd.
Een gespecialiseerd bedrijf kan hierbij hulp bieden. Ze gaan met de klant om de tafel zitten om een script uit te denken. Vervolgens zal er een video gemaakt gaan worden met animaties. In veel gevallen is dit erg interessant om in te zetten voor een bedrijf. Op een relatief snelle manier kan er zo een zeer professionele video worden gemaakt.